maanantai 22. helmikuuta 2016

Palvelut ja vuorovaikutus

Parturi-kampaajien palveluihin kuuluu:



- Työtehtävät (Hiusten- ja hiuspohjan kunnon ylläpitäminen, hiusten kosmeettiset korjaamiset, asiakkaan rentouttaminen, sekä erinäiset lisäpalvelut kuten hartiaseudun hieronta, kulmien ja ripsien laitto)
- Työn aikana tapahtuva vuorovaikutus, hyvät käytöstavat, asiakkaan palvelu yksilönä
- Työn suunnittelu
- Markkinointi ja liiketaloudellinen ajattelukyky
- Asiakkaan huomioonottaminen ja hänen toiveiden kuunteleminen
- Ajanvaraukset ja rahastaminen
- Puhelinvastaaminen
- Pienet siisteystehtävät, siisti pukeutuminen



Puhelinvastaaminen ja ajanvaraus:


- Puhelimeen vastataan Jyväskylän ammattiopisto, hiusalan ajanvaraus, opiskelija
- Kysytään onko luokkatoivetta tai ehdotetaan päiviä. Milloin sopisi? Kellonaika?
- Tee ajanvaraus koneella. Kirjaa valitun työn sekä päivän kohdalle asiakkaan nimi ja puhelinnumero
- Puhelun lopussa toista päivä ja kellonaika ja toivota asiakas tervetulleeksi. Neuvo tarvittaessa parkkiasioissa.



Asiakaspalvelu ja muuta huomioonotettavaa:




- Katsekontakti, ystävällinen asenne, tervehtiminen (iäkkäämpien ihmisten kohdalla kättely), nimellä kutsuminen, itsensä esittely ja hymyileminen kuuluvat asiakkaan kohtaamiseen. Asiakkaaseen keskitytään yksilönä.
- Neuvominen, esimerkiksi siitä mihin takin voi laittaa, sekä kertominen mitä tekemisen ohella tehdään ja mihin asiakas voi istua luovat hyvää ilmapiiriä.
- Asiakkaan toiveiden kuunteleminen on parturi-kampaajalle hyvin tärkeää, lisäksi arveltu aika joka työhön menee, on suotavaa kertoa
- Muistetaan joustavuus ja asiakasohjaus
- Vuorovaikutus työn edetessä. Otetaan huomioon asiakkaan ikä. Esimerkiksi pienille asiakkaille voidaan ehdottaa hänelle sopivia kirjoja tai lehtiä mukaan. Vanhemmille asiakkaille taas voidaan jutustella enemmän, ja tarvittaessa kysyä haluaako hän lukea lehteä, onko hajusteherkkyyttä tms.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti